VMW

Virtual Modelling Works

438 (M43 "Kis-Dacia")

Története:
 

M43mozdonyA MÁV Romániától rendelt 2 fajta tolató- és mellékvonali mozdonyt, egy erősebbet, a nehezebb tolató és közepes mellékvonali teherforgalom

számára, és egy gyengébbet a közepes tolató és könnyű mellékvonali teherforgalom ellátásására. Az erősebbik az M47, a gyengébbik az M43-es sorozatszámot kapta.

A gyártónál LDH45 típusjelet kapott mozdonytípust német és osztrák gyártók egyszerű és jól bevált szerkezeti elemeinek licencgyártással előállított elemeiből konstruálta. A licencben gyártott elemek minőségével azonban számos probléma fordult elő főleg az üzembe állítást követően. Ezeket legfőképpen a hanyag megmunkálásra és összeszerelésre lehetett visszavezetni. Így például az elektropneumatikus szelepeknél a gyártás és a szerelés során el nem távolított szennyeződések miatt vezérlési hibák, üzemképtelenségek fordultak elő. Gyakori volt a motorok kenőolajának gázolajjal történő felhígulása, a gázolaj-tápszivattyú megszorulása, ennek következtében az ezt hajtó villanymotor leégése, a gázolajtartályokban és különféle vezetékekben talált fémforgács és festékdarabok szintén egyértelmű gyártási hibára utaltak. A hanyag szerelés miatt gyakoriak voltak az olaj-, gázolaj- és hűtővízfolyások. Szintén igen gyakori volt a hidrosztatika tömlők és az ékszíjak elszakadása, melyek szintén szolgálatképtelenséget okozhattak. A motorok különféle tömítései idő előtt mentek tönkre.

A túlerőltetés következtében a típusnál több esetben fordult elő súlyos motorsérülés. A vezetőfülkét a hajtómű magas zajszintje miatt utólag hangszigetelni kellett.

Forrás: http://hu.wikipedia.org/wiki/M%C3%81V_M43


 

 
 
Powered by Phoca Download
  • Bejelentkezés

  • Hírlevél



    HTML formátum?

Login