VMW

Virtual Modelling Works

2013. December 10., kedd 08:48

Hamarosan befejeződik az IC+ kocsik tesztelése, december közepén haza érkezhetnek a kocsik Ausztriából

Írta: 
Értékelés:
(0 szavazat)

Szolnok, 2013. november 28. –A MÁV-GÉPÉSZET Zrt. első, teljesen saját gyártású IC+ kocsijai szeptember végén indultak el Ausztriába a soron következő tesztek és mérések elvégzésére, eddig jól teljesítenek a próbákon. A két prototípus kocsinak számtalan vizsgálaton kell átesnie ahhoz, hogy a folyamat végén forgalomba helyezési engedélyt kaphassanak, az összeszerelést követően, mivel a minőségbiztosítási követelmények teljesültek, a nyáron elkezdődhettek a tesztek. Ahogyan korábban a vasúttársaság tájékoztatást adott róla, júliusban fedélzeti utaskomfort vizsgálaton vett részt az egyik jármű, Európa legnagyobb szélcsatornájában, Ausztriában tesztelték szélsőséges időjárási körülmények között aklímatechnikai mérésen.

Ezt követően szeptember 30-án indultak útnak ismételten Ausztriába a kocsik, jelenleg súlypont vizsgálaton,

zajmérésen, az ütköző és vonókészülék együttműködésének és a kocsiszekrény vizsgálatán (dőlési együttható, torziós merevségi), aerodinamikai teszten, valamint futásdinamikai és féktechnikai méréseken vesznek részt. Az egyik leglátványosabb tesztelés is ez, hiszen a kocsikat 220 km/h-ás sebességgel vontatják, és így vizsgálják meg a kocsi futástechnikai és féktechnikai jellemzőit. Erre többek között azért van szükség, hogy a forgalomba helyezés után alkalmasak legyenek a 200 km/h-ás közlekedésre. A jelenlegi teszteket Ausztriában, Amstetten környékén végzik, ahol megfelel a pályaszakasz az igen magas sebességű közlekedés biztosítására.  A pályáztatás lezárása után, ezeknek a vizsgálatoknak az elvégzésére a PJM céggel (PJ Messtechnik GmbH), és alvállalkozójával az ÖBB Produktion GmbH-val kötött szerződést a MÁV-GÉPÉSZET Zrt. A teszteken általában 2-5 fős szakértői létszám vesz részt a vasúttársaság munkatársait is beleértve, és az előre eltervezett részletes vizsgálati programot követik, valamint rögzítik a mérési jegyzőkönyvekben a tapasztalatokat. Egy adott tesztet többször is elvégeznek, betartva az erre vonatkozó előírásokat. A tervek szerint, a leghosszabb ideig tartó vizsgálati folyamatnak december közepén lesz vége, ezt a dátumot az időjárás befolyásolhatja csak, hiszen nagy havazás, vagy eső például nem teszi lehetővé a tesztek pontos elvégzését.  Ezt követően a járművek haza indulnak Szolnokra, ahol ellenőrzésre kerülnek, majd felkészítik őket az utolsó vizsgálatra, amely külső zajmérés lesz. Ez a teszt januárban várható Svájcban- az időjárástól függően- megközelítőleg egy hetet vesz majd igénybe. Ezzel valamennyi szabványi előírásnak megfelelő vizsgálat befejezésre kerül. 

Az IC+ kocsik várhatóan 2014 második félévében állhatnak forgalomba, addig a már fent részletezett méréseken, az Európai Unió által alkalmazott szabályozási rendszernek, a TSI rendszer követelményeinek kell megfelelniük. A TSI rendszer a külföldi vasúttársaságok közötti kölcsönös átjárhatóság műszaki követelményeit tartalmazza, különböző úgynevezett modulokat, melyeket az adott kocsi típusoknak teljesítenie kell. Ezeket a méréseket akkreditált mérőintézetek végzik, majd ha az előirt összes vizsgálat teljesült, egy független bejegyzett szervezet (Notified Body) tanúsítványt állít ki a megfelelőségről. Ezt a dokumentumot elküldik Magyarországon a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak, akik kiállíthatják a végleges típusengedélyt, és üzembehelyezési engedélyt, mely ahhoz szükséges, hogy végül a forgalomban, az utasok is használhassák az IC+ kocsikat. A sorozatgyártásról a tesztek lezárását követően, a jövő év elején döntenek a vasúttársaságnál.

Háttérinformáció:

 IC+ projekt összköltsége 1,4 milliárd forint volt, amelyből Európai Uniós támogatásként 462 millió Ft-ot kapott a MÁV-GÉPÉSZET Zrt. Az 1,4 milliárd tartalmazza a saját tervezési költségeket, a két prototípus legyártatását, az ehhez szükséges gyártási eszközöket,- szerszámokat, az infrastrukturális beruházásokat, amelyekkel a vasúttársaság felkészülhet a sorozatgyártásra.

Az IC+ kocsik légkondicionáltak, GPS-vezéreltek, fedélzeti és audiovizuális utastájékoztató rendszerrel vannak ellátva. A belső térben a mobil eszközök, telefonok, laptopok számára elektromos csatlakozók állnak a rendelkezésre, ingyenes wifi használható az utastérben, valamint belső videó-felügyeleti rendszer működik rajta. A kocsik elsősorban a Németországba közlekedő szerelvényekhez készülnek, ahol kihasználható a 200 km/h-ás megengedett sebességük. Mivel a kocsik energiaellátó rendszere úgynevezett öt áramnemű, ezért Európa normál nyomtávú vonalain közlekedtethetők.

MÁV Zrt. – Kommunikációs Igazgatóság

Forrás:http://www.mav.hu/hirek/

Megjelent: 2173 alkalommal Utoljára frissítve: 2014. February 18., kedd 00:22
Flo

23 hozzászólás

  • Hozzászólás hivatkozás WilliamPem 2017. September 19., kedd 12:13 Írta: WilliamPem

    discount pharmacy
    Canadian Online Pharmacy
    Walgreens Pharmacy
    Canadian Online Pharmacy
    aarp approved canadian online pharmacies

    Jelentés
  • Hozzászólás hivatkozás Arthurdyeds 2017. September 18., hétfő 18:28 Írta: Arthurdyeds

    canada pharmacy online
    canadian viagra
    canada pharmacy online
    pharmacy online
    northwestpharmacy

    Jelentés
  • Hozzászólás hivatkozás Andrewsow 2017. September 17., vasárnap 18:28 Írta: Andrewsow

    how to split pills cialis
    cialis online canada pharmacy
    buy cialis generic
    cialis online pharmacy
    discount generic cialis india

    Jelentés
  • Hozzászólás hivatkozás LouisEdiff 2017. September 15., péntek 10:12 Írta: LouisEdiff

    efectos del cialis 20 mg
    online viagra
    online viagra
    generic viagra efficacy
    online cialis
    cialis online
    viagra buy usa

    Jelentés
  • Hozzászólás hivatkozás FrankPlabe 2017. September 08., péntek 02:31 Írta: FrankPlabe

    withdrawal from xanax side effects
    alcohol rehab facilities
    getting off valium
    alcohol rehab houston
    oxycodone addiction treatment options

    Jelentés
  • Hozzászólás hivatkozás Dennisnug 2017. September 05., kedd 08:25 Írta: Dennisnug

    take levitra and viagra together
    viagra without doctor
    how to stop getting viagra spam
    viagra without prescription
    cheap cialis viagra online

    Jelentés
  • Hozzászólás hivatkozás BobbyPhima 2017. September 01., péntek 09:03 Írta: BobbyPhima

    cheapest generic viagra cialis
    cialis professional online
    cialis discount code
    buy cialis professional
    buy viagra cialis uk

    Jelentés
  • Hozzászólás hivatkozás KevinVow 2017. August 30., szerda 14:11 Írta: KevinVow

    what should i tell my doctor to get viagra
    online viagra
    buy viagra uk pharmacy
    cheap viagra
    is it possible to buy real viagra online
    buy cialis uk
    cialis online
    generic cialis buy
    cialis cheap
    cialis sale us

    Jelentés
  • Hozzászólás hivatkozás CharlesQueri 2017. August 28., hétfő 11:51 Írta: CharlesQueri

    generic and brand viagra
    viagra online
    viagra pfizer price in india
    buy viagra online
    where buy viagra in dubai

    Jelentés
  • Hozzászólás hivatkozás JohnnyTedip 2017. August 22., kedd 23:20 Írta: JohnnyTedip

    generic levitra online cheap
    buy levitra online
    cheap viagra levitra
    levitra price
    best place buy levitra online

    Jelentés

Új hozzászólás

A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező. A HTML kódok használata nem engedélyezett.

  • Bejelentkezés

  • Hírlevél



    HTML formátum?

Login