VMW

Virtual Modelling Works

2013. December 10., kedd 08:48

Hamarosan befejeződik az IC+ kocsik tesztelése, december közepén haza érkezhetnek a kocsik Ausztriából

Írta: 
Értékelés:
(0 szavazat)

Szolnok, 2013. november 28. –A MÁV-GÉPÉSZET Zrt. első, teljesen saját gyártású IC+ kocsijai szeptember végén indultak el Ausztriába a soron következő tesztek és mérések elvégzésére, eddig jól teljesítenek a próbákon. A két prototípus kocsinak számtalan vizsgálaton kell átesnie ahhoz, hogy a folyamat végén forgalomba helyezési engedélyt kaphassanak, az összeszerelést követően, mivel a minőségbiztosítási követelmények teljesültek, a nyáron elkezdődhettek a tesztek. Ahogyan korábban a vasúttársaság tájékoztatást adott róla, júliusban fedélzeti utaskomfort vizsgálaton vett részt az egyik jármű, Európa legnagyobb szélcsatornájában, Ausztriában tesztelték szélsőséges időjárási körülmények között aklímatechnikai mérésen.

Ezt követően szeptember 30-án indultak útnak ismételten Ausztriába a kocsik, jelenleg súlypont vizsgálaton,

zajmérésen, az ütköző és vonókészülék együttműködésének és a kocsiszekrény vizsgálatán (dőlési együttható, torziós merevségi), aerodinamikai teszten, valamint futásdinamikai és féktechnikai méréseken vesznek részt. Az egyik leglátványosabb tesztelés is ez, hiszen a kocsikat 220 km/h-ás sebességgel vontatják, és így vizsgálják meg a kocsi futástechnikai és féktechnikai jellemzőit. Erre többek között azért van szükség, hogy a forgalomba helyezés után alkalmasak legyenek a 200 km/h-ás közlekedésre. A jelenlegi teszteket Ausztriában, Amstetten környékén végzik, ahol megfelel a pályaszakasz az igen magas sebességű közlekedés biztosítására.  A pályáztatás lezárása után, ezeknek a vizsgálatoknak az elvégzésére a PJM céggel (PJ Messtechnik GmbH), és alvállalkozójával az ÖBB Produktion GmbH-val kötött szerződést a MÁV-GÉPÉSZET Zrt. A teszteken általában 2-5 fős szakértői létszám vesz részt a vasúttársaság munkatársait is beleértve, és az előre eltervezett részletes vizsgálati programot követik, valamint rögzítik a mérési jegyzőkönyvekben a tapasztalatokat. Egy adott tesztet többször is elvégeznek, betartva az erre vonatkozó előírásokat. A tervek szerint, a leghosszabb ideig tartó vizsgálati folyamatnak december közepén lesz vége, ezt a dátumot az időjárás befolyásolhatja csak, hiszen nagy havazás, vagy eső például nem teszi lehetővé a tesztek pontos elvégzését.  Ezt követően a járművek haza indulnak Szolnokra, ahol ellenőrzésre kerülnek, majd felkészítik őket az utolsó vizsgálatra, amely külső zajmérés lesz. Ez a teszt januárban várható Svájcban- az időjárástól függően- megközelítőleg egy hetet vesz majd igénybe. Ezzel valamennyi szabványi előírásnak megfelelő vizsgálat befejezésre kerül. 

Az IC+ kocsik várhatóan 2014 második félévében állhatnak forgalomba, addig a már fent részletezett méréseken, az Európai Unió által alkalmazott szabályozási rendszernek, a TSI rendszer követelményeinek kell megfelelniük. A TSI rendszer a külföldi vasúttársaságok közötti kölcsönös átjárhatóság műszaki követelményeit tartalmazza, különböző úgynevezett modulokat, melyeket az adott kocsi típusoknak teljesítenie kell. Ezeket a méréseket akkreditált mérőintézetek végzik, majd ha az előirt összes vizsgálat teljesült, egy független bejegyzett szervezet (Notified Body) tanúsítványt állít ki a megfelelőségről. Ezt a dokumentumot elküldik Magyarországon a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak, akik kiállíthatják a végleges típusengedélyt, és üzembehelyezési engedélyt, mely ahhoz szükséges, hogy végül a forgalomban, az utasok is használhassák az IC+ kocsikat. A sorozatgyártásról a tesztek lezárását követően, a jövő év elején döntenek a vasúttársaságnál.

Háttérinformáció:

 IC+ projekt összköltsége 1,4 milliárd forint volt, amelyből Európai Uniós támogatásként 462 millió Ft-ot kapott a MÁV-GÉPÉSZET Zrt. Az 1,4 milliárd tartalmazza a saját tervezési költségeket, a két prototípus legyártatását, az ehhez szükséges gyártási eszközöket,- szerszámokat, az infrastrukturális beruházásokat, amelyekkel a vasúttársaság felkészülhet a sorozatgyártásra.

Az IC+ kocsik légkondicionáltak, GPS-vezéreltek, fedélzeti és audiovizuális utastájékoztató rendszerrel vannak ellátva. A belső térben a mobil eszközök, telefonok, laptopok számára elektromos csatlakozók állnak a rendelkezésre, ingyenes wifi használható az utastérben, valamint belső videó-felügyeleti rendszer működik rajta. A kocsik elsősorban a Németországba közlekedő szerelvényekhez készülnek, ahol kihasználható a 200 km/h-ás megengedett sebességük. Mivel a kocsik energiaellátó rendszere úgynevezett öt áramnemű, ezért Európa normál nyomtávú vonalain közlekedtethetők.

MÁV Zrt. – Kommunikációs Igazgatóság

Forrás:http://www.mav.hu/hirek/

Megjelent: 1959 alkalommal Utoljára frissítve: 2014. February 18., kedd 00:22
Flo

6 hozzászólás

Új hozzászólás

A csillaggal (*) jelölt mezők kitöltése kötelező. A HTML kódok használata nem engedélyezett.

  • Bejelentkezés

  • Hírlevél



    HTML formátum?

Login