Hozzászólás jelentése

Szia!

Szeretném majd egyszer én is használni a jelzőidet,ugyanis építgetek én is egy pályát.Sajnos lassan haladok vele.A jelzőkhöz volna néhány ötletem,amivel lehetne még doppingolni az MSTS-t.Ha nem veszed sértésnek leírnék néhányat.
1. A fény főjelzőkkel nem csak az állomásokat lehet fedezni.Lehetne a sorompókat is.A nagysebességű pályákon (160 km/h) már az útátjárókat jelzővel fedezni kell!Lehetséges e a főjelzőt a csapórudas (ez látszik a játék közben is) fénysorompóval függésbe hozni az MSTS-ben?Ugye a fénysorompón hibaszázalékban be lehet állítani a záródást.Ha mondjuk 10-ből egyszer nem záródik le,akkor az előtte lévő fény főjelzőnek erre utaló -Hívó- jelzést kellene adnia.Ez csak akkor működne így,ha a sorompó nem záródik le.Ha lezáródott rendesen a sorompó,akkor szabad fény van a fedezőjelzőn.A fedezőjelző lehet csak a fénysorompót fedező és lehet térközjelző és útátjárót fedező szerepet is betöltő jelző.
2.A régebbi F.1. Jelzési utasításban le volt írva mire ad előjelzést a villogó sárga fény.1:a következő főjelző után kitérő irányba álló(40 km/h) váltó van,2:a jelző után következő második fény főjelzőn Megállj jelzés van és ... nincs meg tényleges fékút,3:nagy sebességű pályán a következő bejárati,vagy kijárati jelző után lévő állomási fénysorompó egyik piros optikája meghibásodott,vagy a félsorompó valamelyik csapórúdja törött,meghibásodott és ezért az útátjárón legfeljebb 40 km/h lehet közlekedni.Itt a 3-as pont egyik nem működő csapórúd és jelző összefüggés volna a lényeg.
3.A Fénysorompót ellenörző útátjáró jelző vissza jelzi a mozdonyvezető felé (felváltva villogó 2 fehér fény),hogy az útátjáró lezáródott vagy sem.Ha nem villog nem működik a fénysorompó.Itt is függés kellene a fénysorompó és a jelző közé.Megoldató az elkészítése?
3.Kijárati jelzővel nem rendelkező állomásokon a forgalmista meneszti a vonatot.A mozdonyvezető innen tudja,hogy indulhat e vagy áthaladhat e az állomáson.Egy ilyen "Forgalmistát" nem lehetne készíteni?Úgy gondoltam a kijárati jelző "ismétlő jelzője" lenne.Ha szabad a kijárat,akkor látszódik és meneszti a vonatot nappal tárcsával,este zöld lámpával.Ha vörös a kijárat,akkor nem látszódna.Minden kijárati jelzőnek volna egy ilyen forgalmistája.Ez megoldható?
Ezekkel az ötletekkel "életszerűbbé" lehetne tenni az MSTS-t.
Érdekelne a véleményed,hogy érdemes e ezekkel az ötletekkel foglakozni és egyáltalán meg lehet e valósítani őket!

Üdv: Törő Lajos